english
Ciobanesc romanesc de Bucovina
1 ... « 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 » ... 98
Pentru a putea să postaţi comentarii trebuie să fiţi logat!
21-03-2010 08:49:16 pt. Nelu Fercal
morosanu cristian
morosanu cristian
suceava
romania

Buna dimineata.
In postarile mele precedente, chiar daca am insistat pe culoare, nu m-am gandit ca ar trebui neglijate alte caractere ale rasei.dar trebuie sa recunoasteti ca, mai ales in zona noastra, oamenii cauta un caine "cat mai falos". Ori,este un mod de cautare rudimentar in contextul in care ne dorin sa promovam o rasa.Mai mult, culoarea este unul dintre caracterele care se poate fixa relativ usor. Atunci, hai sa o facem. sa facem pasi inainte cu rasa.daca ne-o dorim, repet.
Cu stima, Cristian Morosanu.
 
20-03-2010 23:49:32 ........
nelufercal
nelufercal
Paltinu , Suceava
RO

..."Nu inteleg de unde aceasta indarjire de a da cainele la monta (chiar daca iti place tipul de roba "mantalata")cand stii foarte bine ca standardul NU agreaza asta ???" Poate, cine vine cu femela la monta la un asemenea caine nu a gasit nimic care sa-i scoata in evidenta alt mascul baltat(lasand deoparte culoarea)!...pe aproape de casa...si omul are intentii bune :din monta respectiva vrea sa-si opreasca ceva baltat ("cheptos si cu bataia groasa") ,--nu numai culoarea conteaza la un caine.
 
20-03-2010 19:46:02 Pentru domnul Sebastian Ratiu.
Cordos Darius Avram
Darius si Bucov
Targu Mures
Romania

Buna , Am si eu un caine BRB. Dak va trimit cateva poze cu el , imi puteti spune ce parere aveti despre el si sa imi spuneti daca respecta standardul. Va rog sa imi dati adresa de E-mail si sa va trimit pozele daca se poate si nu va deranjez.
 
20-03-2010 20:45:34 pt dl Cordos Darius Avram
Sebastian Ratiu
Sebastian Ratiu
Radauti SV

Pot sa va impartasesc o parere personala dupa niste poze dar cainele trebuie arbitrat de o persoana competenta intr-o expozitie canina!

Expozitii CAC aproape de Tg.Mures sunt la:
-24.04 BraÅŸov
-22,23.05 Bistrita
si in Tg.Mures pe 04.09

Adresa mea de mail : sebi_ratiu@yahoo.com
 
20-03-2010 12:20:18 pt dl Farcuta Cornel
Sebastian Ratiu
Sebastian Ratiu
Radauti SV

Problema nu sunt cainii fara pedigree ! Exista exemplare foarte tipice care n-au fost arbitrate (din diferite motive...) si sunt bine venite.

Inmultitorii de caini nu pot fi opriti decat printr-o buna informare a viitorilor clienti de CRB!
Nu sunt de acuzat cei care "produc" muzica proasta si emisiuni tv... de joasa calitate.... ci cei care dau bani sau "consuma" un astfel de segment...

De cele mai multe ori un eventualul client il intereseaza pretul cainilor... si in acest fel exista o concurenta neloiala!
Daca un viitor proprietar de caine ar fi interesat cum a fost alimentata cateaua in perioada gestatiei si a lactatiei, daca a fost deparazitata si vaccinata, la randul lor puii daca au fost tratati corespunzator..., cat au costat actele (microcip, carnet de performanta, pedigree), deparazitarile, vaccinurile, suplimentele nutritive, alimentatia pt un pui dintr-o rasa mare ...ne mai vb de baza genetica ...etc, isi va da seama ca acel crescator cauta doar un proprietar raspunzator si nu un beneficiu material!!

Experienta mea cu acest cuib a fost dezamagitoare ! Nu cred ca voi avea prea curand un cuib de CRB!

Multi prefera pui fara acte, nedeparazitati, nevaccinati si hraniti "umflati" cu paine ca sa arate mari....

Cabinetul veterinar din loc. este plin de pui de CRB in perfuzii si in tratament..... inmultitorii care nu-si vaccineaza puii... au interdictie !
 
20-03-2010 10:58:58  
rusu cornel
cornel
suceava
romania

fara suparare asa am patit eu fara sa fiu informat am luat un crb fara pedigrii,fara acte,de la un asa zis (inmultitor) de caini si mi-a cazut cu tronc si l-am pastrat si e f .frumos dar ce pacat ca nu am acte la el.poate voi reusii sa-l inscriu la ach suceava,va multumesc pt intelegere.
 
20-03-2010 10:23:47 Pentru Domnul Ratiu
Farcuta Cornel
Cornnel.Marian
BUCURESTI
Romania

Buna ziua,
Nu sunt inca un posesor de CRB insa sunt un admirator infocat,dvs ati subliniat la finalul comentariului dvs un aspect foarte inportant(inmultitorii de caini)cei care reproduc pe banda rulanta caini spre un folos material.In opinia mea ca sa ne protejam rasa ar trebui luate masuri care sa elimine acesti inmultitori de caini(las la latitudinea celor in drept sa discute despre masurile care trebuiesc luate) si referitor la cea ce a spus Domnul Morosanul sa facem lucrurile mai nemteste este foarte greu sa schimbi mentalitati balcanice si sa facem lucrurile ordonat asa cum este firesc.Eu va doresc succes si sper ca asociatia impreuna cu crescatorii (nu inmultitorii) sa gaseasca solutii care sa aduca acest caine acolo unde ii este locul.
 
20-03-2010 09:20:43 culori CRB
Sebastian Ratiu
Sebastian Ratiu
Radauti SV

Cand am postat culorile acceptate in Nomenclatorul raselor canine la CRB ma gandeam ca e bine venit publicului larg noile mentiuni a culorii alb murdar sau negru ruginiu... Celelalte ramanand neschimbate! Spre surprinderea mea au sarit in sus cei care nu cunosteau standardul!

FCI si AChR nu au facut nici o avertizare cu privire la robele uniforme, au ramas ca in 2004 ...adica sunt robe acceptate dar nedorite !

Despre "mantalati" se poate vorbi cand vom sti exact ce inseamna la CRB aceasta descriere! Cat la % din corp sau pe ce suprafata se poate intinde "mantaua" pentru ai clasifica? nu dupa carti ci dupa un studiu pe aceasta rasa!

Dar vorbind in general despre aceasta roba... , recomandarea facuta de unele persoane care cunosc populatia din zona Bucovinei, amploarea "mantalatilor" din ultimul timp..., aceia de a restrange montele cu si intre "mantalati" pe cat posibil, este de BUN SIMT si nu o restrictie !!!!

Aceasta roba nu este cunoscuta comisiei FCI de standardizare ! In 2004 la G.Humorului au fost vreo 2 exemplare, in 2005 si 2008 in vederea omologarii, clubul de rasa nu a prezentat nici un exemplar "mantalat" la Belgrad respectiv Budapesta... In CACIB-uri prezenta este aproape nula!

Multe opinii au venit din partea unor persoane care nu cunosc acesta expansiune din ultimul timp din zona Bucovinei! Sunt foarte multi inmultitori de caini care ii vand pe un pret mic, fara acte, iar cei mai multi cumparatori nu sunt INFORMATI corect !!!
Nu inteleg de unde aceasta indarjire de a da cainele la monta (chiar daca iti place tipul de roba "mantalata")cand stii foarte bine ca standardul NU agreaza asta ???
Nu ii scade cu nimic dragostea si aprecerea proprietarului daca va avea un singur cuib sau niciunul !
 
19-03-2010 23:09:11 pt domnul Morosanu
gaby
gabriel
suceava
romania

Intadevar chiar si discutiile care par in contradictoriu nu fac nimic altceva decat sa aduca lucruri bune, sa ne faca sa intelegem ceea ce e corect. stim cu totii ca CRB-ul trebuie sa fie baltat si sa se inmulteasca ca populatie pt a putea fi omologata rasa! e simplu: ai o femela mantalata monteaz-o cu un mascul baltat, si tot asa, sa facem in asa fel incat sa obtinem cat mai multi baltati asta e ideea, mai presus de orice este calitatea produsilor si nu cantitatea! mergeti cu cateii in ring obtineti-le dreptul de reproducatori, daca vrem ca aceasta rasa sa nu fie doar un vis frumos!
 
20-03-2010 09:57:18 pt gaby
Sebastian Ratiu
Sebastian Ratiu
Radauti SV

"e simplu: ai o femela mantalata monteaz-o cu un mascul baltat, si tot asa, sa facem in asa fel incat sa obtinem cat mai multi baltati asta e ideea,..."

Nu te supara, dar ai inteles total gresit !!!!
Cu cat se vor monta "mantalati" cu baltati cu atat mai mult va lua amploare roba "mantalata" !!!!
Roba mantalata are gena dominanta.... hai sa nu revenim la subiectul... cu genele.... :)
 
19-03-2010 22:09:13 Roba,Rasa si Mantaua
Mihai
MIHUT
Brosteni
Romania

Gasesc corecta avertizarea ca FCI vrea baltati in standard, distinge mai bine rasa.Corect nu inseamna neaparat si cinstit.Nerecomandarea pt. reproductie a exemplarelor negre este un mod elegant de a cere un sacrificiu crescatorilor.
Compromisul ar fi sa primeasca R+ in loc de R++ la selectie.Cele trei cuvinte(roba,rasa,manta)sunt sinonime si in mod obisnuit denumesc o haina care acopera aproape tot corpul si are o singura culoare.Credeti ca aceste exemplare cu o singura culoare pot forma o rasa distincta???
 
19-03-2010 19:20:05 genetica
www
edward riznic

Domnilor,
Ce am spus eu se regaseste in cartea amintita-"Genetics for Dog Breeders"-scrisa de Roy Orbison. Omul asta, Orbison, este genetician, are o groaza de studii si publicatii in materie de genetica. Cartea amintita e manualul multor crescatori de caini din toata lumea.
Deci, aveti de ales in a citi si lua in considerare ceea ce spune omul asta si ceea ce este declarat pur si simplu "argumentat stiintific".
Ma opresc aici, cu speranta ca v-am oferit un bun sprijin in munca voastra, prin evocarea cartii respective.
 
18-03-2010 21:11:38 Bucov-Cainele meu.
Cordos Darius Avram
Darius si Bucov
Targu Mures
Romania

Ce parere aveti despre cainele meu ? Cine se pricepe si vrea sa il vada si sa imi zica ce parere are ? Va rog cineva sa ma ajute. Am trimis E-mail D-lui Ghiuta Dorin cu niste poze. Astept raspuns. Multumesc.
 
18-03-2010 20:36:42 pentru cei care vor sa stie
www
edward riznic

Pentru cei care vor sa citeasca despre genetica culorilor si nu numai:
La linkul urmator este o carte numita Genetica pentru crescatori.
Veti vedea la pagina 130 ceea ce sustin eu:
http://books.google.ro/books?id=5zH_qqjFUGgC&pg=PA130&lpg=PA130&dq=irish+spotting&source=bl&ots=tTECgxlvEX&sig=3qgjbppYxBT0cn4PpwBdc7guh-I&hl=ro&ei=uWqiS420KZ6wnQPWoIT9CQ&sa=X&oi=book_result&ct=result&resnum=1&ved=0CAUQ6AEwADgU#v=onepage&q=irish%20spotting&f=false
Daca nu merge linkul, dati search dupa "Genetics for dog breeders" si sper ca veti gasi...
E o carte pe care merita sa o ai in casa.
Alt link care imi justifica in parte notatia de st in loc de si. Da, corect, gena Irish spotting se noteaza Si, insa, ceea ce ma intereseaza mult pe mine esteacel st. Il gasiti la linkul de mai jos:
http://abnormality.purpleflowers.net/genetics/white.htm
alte lucruri de citit, chiar daca se refera la alte rase:
http://www.asca.org/advancedarticles/multiplealleles
daca nu ma insel aici e interesant sa cititi despre incompleta dominanta.

http://www.sherob.com/info/spots/spots.pdf
aici este expusa teoria dominantei lui S si Si in fata lui Sp si Sw, DAR, daca veti avea rabdare sa cititi pana la capat, veti vedea ca o monta intre un mantalat si un caine alb cu pete reduse ca numar si dimensiune NU va da pui mantalati.

Imi pare extrem de rau ca a trebuit sa ma intind atat cu mesajul, insa trebuia sa acreditez ideea ca gena care da roba mantalata NU e dominanta asupra tuturor celor care dau robe baltate.
 
18-03-2010 14:29:50 culoare CRB
www
edward riznic

Buna ziua. Observ ca se emit unele pareri despre dominanta culorilor sprijinite de detalii de genetica. Daca e sa intram in detaliu,trebuie sa precizez ca in carti scrie altceva...
Gena care da roba mantalata NU este dominanta asupra TUTUROR genelor care dau roba batltzata.
Genele care dau fond alb cu pete sunt doua:
sp - Piebald spotting. Expresia ei este destul de variata putand da si pete intinse pe corp, aspect lesne de confundat cu mantalatii
sw - Extreme white spotting. Expresia ei este un fond alb cu pete reduse ca intindere
Gena care da roba mantalata, st (Irish Spotting)este dominanta fata de sp, dar NU si fata de sw!
Asadar, nu putem emite pareri atat de categorice cu privire la dominanta genei care da manta.
 
18-03-2010 09:02:52 CRB
morosanu cristian
morosanu cristian
suceava
romania

Buna dimineata.
Ma bucur ca discutuia noastra pro si contra ramane pe argumente.
Pt. Gaby: corect se spune asa: jumatate din cuib este conform standardului, jumatate nu. Sau, jumatate (baltatii) pot fi elita rasei, jumatate (mantalatii) vor fi tolerati. Alegeti dvs.In mod normal, un caine cu manta n-ar trebui sa reproduca decat in cazul in care este un exemplar de exceptie.D-le Gaby, intelegeti, este vorba despre viitorul rasei nu despre prezent.Ce vrem de la rasa aceasta? Exemplare ca CRCorb sau exemplare specifice, in conformitate cu standardul?
Din cuibul dat exemplu de dvs. se pot alege doar baltatii. Asta inseamna selectie.Apoi baltatii buni trebuie imperecheati intre ei. Asta inseamna ameliorare.
Pt.Nelu Fercal: cand s-au scris aceste consideratii (2007)citate de dvs, robele cu manta nu erau atat de numeroase ca astazi (2010). Sunt 3 ani. Si vedeti evolutia robei mantalate?? Este exact ce va spuneam. In 4-5-6 ani, daca lucrurile continua asa, vom avea o majoritate cu manta, care nu se regaseste in standardul CRB decat la "tolerati". Cum apar baltatii din mantalati si de ce, am mai scris intr-o postare trecuta.Acei baltati rezultati sunt caini conform standardului. Culoarea este cea dorita. Restul, nu.Cum spuneam si mai sus, asta este selectia. Sa nu ne asteptam sa ne cada direct din cer numai exemplare care vor deveni campioni.De asta chinologia e grea.
Pt. postarea din Baia Mare: excelent rezumat. Din pacate aveti dreptate, dar nu-i pacat sa lasam lucrurile asa?
Pt.Gh. Marian: Romanul are o vorba: "Nu arunca cojocul doar pentru un purice". Nu ezitati o clipa sa va achizitionati CRB.Dar un exemplar baltat, conform standardului, care poate deveni si elita rasei. Aveti de unde alege, Slava Domnului.Daca nu v-ati hotarat, sunati-ma: 0729-414424.
Pt. Sandu:va rog atentie, nu vorbeam de cainii albinosi cu semne de depigmentare, vorbeam de cainii cu roba alba uniform.Parerea mea ca mantalatii vor fi majoritari deoarece rata de transmitere a acestui caracter este mult mai mare decat a caracterului baltat.Acum cativa ani erau putini mantalati. Acum sunt f. multi in raport cu ce se doreste in standard. Si vor fi mai multi daca se promoveaza montele fara a avea in vedere viitorul rasei.Sper ca timpul sa nu imi dea dreptate.
Trebuie sa va multumesc tuturor celor care au dat curs unei frumoase discutii, pe argumente, despre roba CRB
Acum o sa pun o intrebare: cati dintre Campionii Romaniei, la rasa CRB, au roba cu manta??In afara de Martin de Piatra Pinului, din perioada veche??
Cunoscand raspunsul, haideti sa promovam un caracter dorit si scris in standard: roba baltata.Si sa le facem o surpriza placuta celor de la FCI. Rasa nu trebuie vazuta, mai ales una in formare, dupa cainii pe care ii avem in curte la un moment dat. Atunci de ce sa mai scrie in standard ca baltatul e culoarea dorita? Hai sa crestem fiecare ce caine vrea. Si atunci ce vom arata la Comisia de Omologare FCI ?
Repet: este un semnal de alarma.
Cristian Morosanu.
 
18-03-2010 00:59:56 pt dn stefan puiesti
pisau dan
pisau dan
ramnicu sarat
romania

ce varsta are cainele dumneavoastra? aveti ceva poze?adresa mea de mail:www.zecherualina@yahoo.com
 
18-03-2010 00:55:50 pt dn stefan puiesti
pisau dan
pisau dan
ramnicu sarat
romania

as dori sa imi spuneti la ce veterinar mergeti pt ca nu stiu la cine sa merg .am avut o experienta neplacuta la vaccinare si ma gandesc cu disperare la urmatorul vaccin
 
17-03-2010 18:55:25 PT. DL. CRISTIAN MOROSANU
sandu
sandu
somcuta mare
romania

cred ca este prea mult spus ca trebuie eliminate de la reproductie exemplarele mantalate,iar cele pe fond complet alb ar fi mult mai bune.de asemenea dati-mi voie sa va contrazic si anume in 3-5 ani nu au cum sa se trnsforme in dominanti mantalatii,pentru simplul motiv ca nu toti crescatorii o sa monteze cu mantalati.nu stiu ce servicii ar aduce rasei cei albi, care cei mai multi prezinta depigmentari.tin sa precizez ca nu sunt partizanul mantalatilor si nici dusmanul albilor nu sunt.Cu consideratie....
 
17-03-2010 18:43:31  
nelufercal
nelufercal
Paltinu , Suceava
RO

" smecheru" asta e tare frumos !
 
17-03-2010 18:41:26  
marian ghe
gheorghe marian
predelut
romania

Domnule Morosanu eu de exemplu eram hotarat sa cumpar un catel din aceasta rasa cainele era de la o canisa respectata problema este ca era mantalat , aceasta discutie m-a dat inapoi , nu-l mai iau, tatal cainelui este f titrat , crescatorul nu mi-a spus nimic despre aceasta problema , deci eu il luam si dupa aceea mi se spunea ca este de evitat pt monta , de ce au primit titluri , cred ca nu o sa mai cumpar din aceasta rasa , cred ca o sa iau unul care este stabil ca si standard si nu o sa-mi spuna cineva dupa un an doi ca nu mai face parte din rasa . Va multumesc ca ma-ti luminat
 
17-03-2010 16:49:31 pt .morosanu cristian

hosu.radu
baia mare
ro

Domnule Morosanu aveti mare dreptate in ceea ce spuneti , numai ca vedeti dumneavoastra nu toata lumea intelege ce este o gena dominanta sau recesiva .
Vorbim despre selectie si de cele mai multe ori am vazut alegandu-se masculul de monta dupa urmatoarele criterii :
1.Cel mai bun mascul pt femela mea este cel pe care il avem in curte.
2.Cel mai bun mascul este cel mai apropiat daca se poate in aceasi localitate cu femela.
3. Cel mai bun mascul este cel al unui prieten , care probabil nu imi va cere drept de monta.

Am vazut cazuri cand un proprietar isi monteaza toate femelele cu acelasi mascul, oare acel mascul era potrivit chiar pt toate femelele acelea.
Am vazut monte care nu ca nu duceau nicaieri, ci chiar faceau deservicii rasei (inmulteau prostia)
Acestea sunt observatii pe care le-am facut din postura de incepator in ale CRB-ului si sper sa nu fi deranjat pe nimeni .
Ar mai fi multe de spus dar ma opresc aici.
Hosu Radu, Baia Mare
 

1 ... « 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 » ... 98
 


Modernism.RO
...